Audio houdt surfers langer op site
Audio toevoegen aan een webshop geeft de onderneming meer ‘smoel’ dan uitsluitend een site vol met producten – die wordt door bezoekers vaak als vlak beschouwd.
Dat zegt Richard Lamb van E-commerce.nl, die voor Nederland gaat Digitaal onder meer de radionieuwsbrief Elektronisch Zakendoen maakt. De nieuwsbrief is een kort radioprogramma van ongeveer tien minuten dat wekelijks wordt ververst. ‘Onderzoek wijst uit dat tachtig procent ernaar luistert en dat men, door het luisteren naar de informatie, ook langer op de site blijft hangen. Normaal was dat één à twee minuten, nu is dat zo’n acht tot tien minuten.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaLamb stelt dat door audio vooral webverkopers zich van elkaar kunnen onderscheiden en dat daarmee het bedrijf wat meer persoonlijkheid krijgt. ‘Je kunt bijvoorbeeld de directeur van de onderneming interviewen.’ Dat gebeurt hier en daar weliswaar met streaming video, maar dat werkt niet echt: ‘Dat is vaak traag en laat kwalitatief te wensen over. Onderzoek wijst echter uit dat surfers voor audio telefoonkwaliteit goed genoeg vinden.’ Waarom audio onderschat wordt weet Lamb niet precies. ‘Maar ik denk dat het komt omdat de expertise tussen radio en e-commerce erg uit elkaar ligt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid