Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 10 oorzaken voor slechte klantreviews

Slechte klantenservice en te late levering leiden tot de meeste weglopende klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ontevreden klanten nemen vaak de moeite om hun ervaringen online te delen met anderen: negatieve reviews zijn langer en gedetailleerder. Casengo onderzocht de voornaamste redenen voor negatieve reviews.

related partner content for mobile comes here

Afhakers
Bijna 1 op de 5 klagers kaart slechte klantenservice en/of late leveringen aan. Maar slechte klantenservice leidt tot meer afhakers dan late leveringen: van 1 op de 15 klagers die schrijft nooit meer bij de webwinkel in kwestie te kopen, noemt een kwart slechte klantenservice als de voornaamste reden om voorgoed weg te blijven.

Widgets
Onder slechte service verstaan klanten vooral het niet of veel te langzaam reageren op e-mails. Bijna 10% van de weglopende klanten kreeg te horen dat het bestelde (en vaak reeds betaalde) product toch niet op voorraad was. 
Vooral webwinkels met een relatief hoge klanttevredenheid plaatsen externe klantreviews prominent op hun website via een widget. Webwinkels mét widget krijgen gemiddeld een 8,7 van hun klanten, waar webwinkels zonder widget gemiddeld een 7.3 krijgen. 

Top 10 oorzaken negatieve reviews:
1. Late levering
2. 
Slechte klantenservice
3. 
Kwaliteit product
4. 
Product toch niet op voorraad
5. 
Order incorrect of niet compleet
6. 
Onduidelijke of misleidende productinformatie
7. 
Slecht verpakt
8. 
Slechte prijs-kwaliteitsverhouding
9. 
Problemen bij retourneren
10. 
Onduidelijke website

Casengo analyseerde ruim 46.000 negatieve klantbeoordeling en goot de resultaten in een infographic. Bekijk " target="_blank">hier die volledige infographic.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in