Printoplage mind/bodytitels groeit, RTV-titels dalen hard
Dat blijkt uit de cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing, over het derde kwartaal 2014 die vanochtend bekend zijn gemaakt. Het gaat om de totaal betaalde oplage (Print Totaal I + II) van de tijdschriften. De vergelijking is tussen Q3 van 2013 en Q3 van 2014.
Hieronder een aantal highlights en de cijfers van de grootste titels.
Autobladen
Bij de drie grootste bladen in deze categorie dalen Autovisie (Telegraaf) en Autoweek (Sanoma) in oplage en is er een stijging bij Top Gear (VDS).
Autovisie (Telegraaf) 43.191 - 41.700
Autoweek (Sanoma) 70.163 - 64.460
Top Gear Magazine (VDS Magazines) 45.796 - 49.036
Culinair
Bij de culinaire titels blijft Delicious stabiel en daalt Elle Eten in oplage.
Delicious (New Skool Media) 41.017 - 40.755
Elle Eten (Hearst) 48.856 – 33.950
Gezinsbladen/roddelbladen
De oplages van de gossipbladen dalen door, behalve Party dat meer dan verdubbelt door opname in leesportefeuille Liny’s Leespakket. Story zakt onder de 80.000.
Party (Party P.) 46.945 – 99.158
Privé (Telegraaf) 155.946 – 138.340
Story (Sanoma) 91.243 – 79.727
Weekend (Audax) 143.511 – 133.769
PLUS Magazine (Senior P.) 258.584 – 258.939
ZIN (New Skool) 79.295 – 67.911
Kampioen (ANWB) 3.601.747 – 3.568.743
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid