Overslaan en naar de inhoud gaan

Printoplage mind/bodytitels groeit, RTV-titels dalen hard

Het gaat goed met titels als Happinez, Flow en Santé, terwijl de oplages van Mikro Gids, Tros Kompas en Veronica Magazine slinken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing, over het derde kwartaal 2014 die vanochtend bekend zijn gemaakt. Het gaat om de totaal betaalde oplage (Print Totaal I + II) van de tijdschriften. De vergelijking is tussen Q3 van 2013 en Q3 van 2014.

Hieronder een aantal highlights en de cijfers van de grootste titels.

Autobladen
Bij de drie grootste bladen in deze categorie dalen Autovisie (Telegraaf) en Autoweek (Sanoma) in oplage en is er een stijging bij Top Gear (VDS).

Autovisie (Telegraaf)  43.191 - 41.700
Autoweek (Sanoma) 70.163 - 64.460     
Top Gear Magazine (VDS Magazines) 45.796 - 49.036

Culinair
Bij de culinaire titels blijft Delicious stabiel en daalt Elle Eten in oplage.
Delicious (New Skool Media) 41.017 - 40.755
Elle Eten (Hearst) 48.856 – 33.950

Gezinsbladen/roddelbladen
De oplages van de gossipbladen dalen door, behalve Party dat meer dan verdubbelt door opname in leesportefeuille Liny’s Leespakket. Story zakt onder de 80.000.

Party (Party P.) 46.945 – 99.158
Privé (Telegraaf) 155.946 – 138.340
Story (Sanoma)  91.243 – 79.727
Weekend (Audax)  143.511 – 133.769
PLUS Magazine (Senior P.) 258.584 – 258.939
ZIN (New Skool) 79.295 – 67.911
Kampioen (ANWB) 3.601.747 – 3.568.743

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in