Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney goes viral

Het lijkt er op dat Disney wel raad weet met viral marketing. Misschien was Walt Disney zijn tijd ver vooruit, maar zelfs in de filmpjes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat hier om het Youtube-kanaal van . DIt is het officiële kanaal om de 'magische ervaringen' die opgedaan kunnen worden in de Disney parken, te delen met een breder publiek. Het kanaal bestaat al een aantal jaar, maar is in 2011 in een stroomversnelling gekomen. Van de 25 miljoen views die het kanaal tot nu toe heeft, komen er bijna 10 miljoen uit 2011 en daarvan komen er 6 miljoen van 3 filmpjes.

related partner content for mobile comes here

Het populairst is de Musical Marriage Proposal met meer dan 4 miljoen views.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De Darth Vader spoof neemt meer dan 1.3 miljoen views voor haar rekening.

En de tilt-shift video is ook nog eens goed voor bijna 1 miljoen views.

Wat zo goed gedaan is aan deze viral video's is dat ze inspelen op trends die al vaker bewezen hebben succesvol te zijn op Youtube.
Zo is er het , de en de
">Darth Vader spoof
.
Dit zijn allen categorieën die op Youtube hun succes hebben bewezen dus erg creatief is het niet van DisneyParks. Toch gaat hier het adagium 'beter goed gejat dan slecht bedacht' op. DisneyParks heeft het sterk uitgewerkt en het zijn filmpjes geworden die mensen graag delen.
Ik vraag me af wat de volgende internetmemes zijn waar Disney van gaat profiteren. Zullen ze de of de los durven laten in het park? Wat zou volgens jullie een goede trend zijn om op te springen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in