Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas: 'official sponsor London riots'

Adidas is veelvuldig in de media te zien de afgelopen dagen. Met name negatief, omdat de drie strepen enorm populair zijn bij de rellende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast de beelden wordt er ook veel geschreven over 'de jongeren in hun nieuwste Adidas-outfits' of getuigen spreken over 'de jongen die een zwart Adidas-vest droeg'. Woordvoerder Ken Aerts van adidas zegt tegen het AD dat 'de drie strepen heel herkenbaar' zijn. 'Er staat op die foto's nog veel andere kleding, maar die identificeer je niet zo gemakkelijk.'
Aerts: 'Adidas is zo populair dat het niet onlogisch is dat het op foto's van jongeren opduikt. We spreken een brede groep aan. Van laag tot hoog. Het gedrag van al deze mensen kunnen wij uiteraard niet bepalen. Dat er nu grapjes over Adidas zijn, dat is eigen aan sociale media. Voor alle duidelijkheid: we betreuren de rellen ten zeerste.'
Fons Van Dyck van het bureau Think.BBDO zegt in de Belgische krant Het Laatste Nieuws dat er 'genoeg voorbeelden zijn waar merken buiten hun wil om met "foute" mensen werden geassocieerd. 'Bekend is Lonsdale, dat populair was bij extreem-rechtse jeugd. Daarmee haakte de rest af. Lonsdale kon het tij niet keren. Het imago kan veranderen. Het volstaat dat morgen een Engelse minister of een columnist naar de relschoppers verwijst als "de Adidas-generatie", of "die Adidas-jongens" en je zit in een gevaarlijke zone', aldus Van Dyck.

related partner content for mobile comes here

Bron: AD (Willeke Tersteeg).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in