Overslaan en naar de inhoud gaan

Hi & het veranderende mobiel gedrag

In juli kondigde KPN nieuwe abonnementen aan voor KPN mobiel en Hi.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

: ‘Uit de reacties blijkt dat soms onduidelijk is waarom de nieuwe abonnementen worden geïntroduceerd’. Ook de andere providers verliezen te veel inkomsten door het afwijkende mobiel telefoongedrag van consumenten.
Hi begint daarom een marketingoffensief om de consument duidelijk te maken waarom hij meer moet gaan betalen.

related partner content for mobile comes here

Hi: ‘Door de opkomst van mobiel internet en smartphones gebruiken jongeren hun mobiel nu op een andere manier dan vroeger. Deze nieuwe ontwikkelingen bieden hen vrije toegang tot online content, zoals muziek en films, en meer mogelijkheden om met elkaar te communiceren. De mobiel wordt steeds meer een verlengstuk van de identiteit van bellers. Jongeren staan constant met elkaar in contact. Ze staan nooit uit. Het maakt niet uit hoe jongeren hun mobiel gebruiken, Hi verandert mee.’
Hi heeft een leuk filmpje gemaakt over het mobiel telefoongedrag.

Motivaction deed in opdracht van Hi naar hoe mensen hun mobiele telefoon gebruiken. Het blijkt dat slechts 8 procent van de ondervraagden beseft dat ze zelf minder zijn gaan bellen. Van die acht procent geeft 21 procent aan dat ze minder zin/behoefte hebben om te bellen.

Ze weten wel dat over het algemeen de mobiele telefoon steeds minder wordt gebruikt voor mondelinge gesprekken en dat er een stijging is van het gebruik van WhatsApp, Ping en het sociale netwerken via de mobiel.
Belangrijkste reden waarom er minder wordt gebeld, is dat de alternatieven handiger zijn en men is ook bang te storen als men belt. Bellen is volgens de Hi-gebruikers een intensief communicatiemiddel.

En waar het natuurlijk eigenlijk allemaal om te doen is in de hele discussie: het gebruik van gratis diensten en het feit dat de providers hier niets aan verdienen.

MARE Research deed onder 71 jongeren ‘kwalitatief onderzoek’ voor Hi en ontdekte dat als jongeren wordt uitgelegd dat Hi onvoldoende inkomsten genereert, de grote toename in het gebruik van mobiel internet in combinatie met de veeleisende consument, ze wel begrijpen dat Hi de prijzen verhoogt.

‘Betalen per MB is niet leuk, maar begrijpelijk.’

Komt dat even mooi uit voor Hi...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in