Diageo komt met blikjes mixdranken voor thuis
Drankenconcern Diageo introduceert in de Benelux een viertal kant-en-klare mixdranken in een blikje: vodka-appelsap, whiskycola, gin-tonic en rum-cola zijn nu al te verkrijgen bij Albert Heijn.
In de loop van het jaar volgen er meer verkooppunten. Nederland en België zijn de eerste landen op het Europese vasteland waar deze blikjes op de markt komen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe mixen in blikjes van 250 milliliter zijn te vinden in het bier- en wijnschap, maar worden ook verkocht bij een aantal (muziek)evenementen. Nederlandse adviesprijs is 1,49 euro.
Diageo introduceert de kant-en-klare mixdranken vanuit ‘de gecombineerde behoefte aan kwaliteit en ge-mak voor thuis’, aldus Alexandra Huizer, brand manager bij Diageo in de Benelux: ‘Mixen zoals vodka-appelsap, gin-tonic en whisky-cola zijn natuurlijk al jaren populair. We weten uit marktonderzoek dat dit soort drankjes vaak meer voldoening bieden dan bijvoorbeeld bier en wijn, maar dat het zelf maken van een goede mix relatief veel tijd en geld kost. Bovendien moet je al de juiste ingrediënten in huis hebben. Een whiskycola vereist een goede whisky, maar ook een goede cola en daarbij moet je nog exact de juiste mixverhouding vinden. De nieuwe cans bieden een makkelijke oplossing, zonder compromis aan kwaliteit.’
Doelgroep zijn zowel mannen als vrouwen van 25 tot 45 jaar. ‘We richten ons hierbij volledig op de thuisomgeving, en niet op horecagelegenheden’, aldus Huizer.
Diageo blijkt de grootste producent van alcoholhoudende dranken ter wereld, met de merken Smirnoff, Johnnie Walker, Classic Malts, J&B, Baileys, Captain Morgan, Gordon’s Gin, Jose Cuervo, Tanqueray, Guinness en Safari. Het bedrijf verkoopt drank in meer dan 200 landen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid