De iPhone volgens Al Ries


Al Ries en zijn dochter Laura introduceerden The Ries Report; een wekelijks "video marketing report".
Al Ries, welbekend van Positioning: The Battle for Your Mind, vertelt over het concept "convergence" in relatie tot technologische producten. Als voorbeeld neemt hij de iPhone. Volgens hem gedoemd te mislukken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf de wereld nou zit te wachten op de wekelijkse marketing rapporten van vader en dochter Ries, vraag ik me af. Pa Ries (die wel wat op Jerry Springer lijkt) staat af en toe toch een beetje te stuntelen en de sheets die op de achtergrond meedraaien, zijn behoorlijk saai. Presentation Zen kennen ze niet.
Het leuke van het verhaal van Al Ries zijn de voorbeelden. Het slechte van het verhaal vind ik dat hij stelt dat "convergence" niet werkt, maar hij zegt niet waarom niet. Aan het eind haalt hij voorbeelden aan van "convergence" die wel succesvol zijn. Hij blijft in voorbeelden hangen en gaat nooit naar een hoger abstractieniveau - wat zijn de achterliggende regels, wetten, gemeenschappelijkheden - waarom "convergence in technologie" wel of niet werkt.
Van de focus die ze marketeers willen geven, komt daardoor weinig terecht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid