Overslaan en naar de inhoud gaan

Data over datamarketing

Het eerste onderzoek van Direct Response naar de bestedingen van datamarketeers brengt een bloeiende branche in beeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek deden ongeveer evenveel b-to-b- als b-to-c-marketeers mee, die vragen beantwoordden over algemene data-investeringen, prioriteiten in bestedingsgebieden, soorten aangekochte data, datakwaliteit, technologie-investeringen et cetera.

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten wijzen erop dat data een bloeiende business is. Zo verwachten de marketeers in 2006, ondanks de druk op algemene marketingbudgetten, over een gelijk of zelfs hoger budget te beschikken. Lag enkele jaren geleden het accent nog sterk op acquisitie, in 2005 is het databudget vrijwel gelijk verdeeld over acquisitie (52 procent) en retentie (48 procent). Bij beide wordt vooral gebruik gemaakt van in-house resources voor datamanagement en analyse; respectievelijk 63 procent en 71 procent van het acquisitie- c.q. retentiebudget wordt intern besteed. Outsourcing wordt vooral ingezet voor eenvoudige basisdiensten of juist zeer gespecialiseerde diensten.

Een belangrijk onderdeel van de marketinginspanningen blijft data-aankoop. Driekwart van de respondenten besteedt tot 30 procent van het databudget aan data-aankoop, en de tendens is stijgend. Bij databronnen wordt het meest geïnvesteerd in rented lists en demografische data.
Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in