Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Weinig anti-vetzucht beleid bij voedingsindustrie’

De voedingssector maakt nog niet veel werk van de strijd tegen overgewicht. Alleen Unilever en Kraft vormen een uitzondering.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt naar voren uit een Britse studie onder ’s werelds 25 grootste voedingsbedrijven, tien levensmiddelenfabrikanten, tien winkel- en vijf restaurantketens. Voor de studie, die werd uitgevoerd door de City University in Londen, zijn de bedrijven beoordeeld op 28 punten. Zo is onder meer nagegaan of bedrijven een anti-overgewichtbeleid voeren, hun producten gezonder maken en kinderen bij reclame ontzien. Vooral restaurants blijken zich volgens het onderzoek weinig aan te trekken van de maatschappelijke rol, die wereldgezondheidsorganisatie WHO de voedingsmiddelenindustrie toedicht. McDonald’s spant zich het meest in en Burger King het minst. Koplopers in de voedingsindustrie, Kraft en Unilever, presteren beter. Die voeren op vrijwel alle punten beleid. Maar ook andere voedingsfabrikanten maken volgens het onderzoek vorderingen. Vaak is daarvoor volgens de onderzoekers een culturele verklaring. Zo is in de VS de vrees voor juridische procedures een drijvende kracht achter de bereidheid om de obesitas-problematiek aan te pakken, in Europa speelt vooral de angst voor reputatieschade. (Novum)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in