Dure reclame zorgverzekeraars niet effectief


Deloitte deed onderzoek naar de markt en concludeerde dat de verzekeraars die relatief het meeste geld staken in mediacampagnes (tussen zes en tien euro per verzekerde) juist klanten verloren. Namen noemt Deloitte in het onderzoek niet.
In totaal gaven de zorgverzekeraars vorig jaar ruim 78 miljoen euro aan reclame uit. Dat is ruim anderhalf maal zoveel als in 2004. Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel waren de verzekeraars in een concurrentiestrijd verwikkeld om de gunst van de klant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOngeveer 25 procent van de verzekerden is na invoering van het nieuwe stelsel overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. De helft van de mensen is via een collectief contract verzekerd, meestal via de werkgever. Dat kan dan ook verklaren waarom de reclamecampagnes niet werkten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid