Het zware drinken is uit


De keren dat mensen uitgaan, drinken ze minder alcohol. In 2000 dronk men 54 miljoen liter, in 2005 51 miljoen liter. In Groot-Brittannië daalde het in vijf jaar van 68 miljoen liter naar 63 miljoen liter. Een daling, maar nog steeds zijn de Britten hiermee de grootste drinkers.
Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde Britse drinker ongeveer 2,2 pints bier naar achteren slaat, vergeleken met 1,1 pint in Zweden.
Mensen drinken minder alcohol en meer softdrinks als ze uitgaan. Alcholoconsumptie verplaatst zich langzaam naar binnenshuis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Mannen drinken (nog steeds) meer dan vrouwen. De gemiddelde Europese man drinkt 2,5 keer zoveel als een vrouw (In Groot-Brittannië 2,1 keer, in Spanje 3 keer zoveel). Maar het verschil tussen man en vrouw wordt kleiner. Datamonitor voorspelt dat tussen 2005 en 2010 de alcoholconsumptie onder vrouwen met 1,5 procent zal stijgen.
Datamonitor voorspelt dan ook dat de vrouwelijke drinker steeds belangrijker voor marketeers zal worden. Bars en kroegen zullen bijvoorbeeld wat vrouwvriendelijker moeten worden, willen ze die vrouwen aanspreken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid