Customer Media: de meest opvallende nieuwkomers van 2009


Eredivisie Live
Tot de verbeelding spreekt Eredivisie Live, het wekelijkse digitale magazine voor alle voetliefhebbers.
Abonnees van het voetbalkanaal Eredivisie Livevdie hier toestemming voor hebben gegeven, ontvangen het magazine vanaf dit seizoen elke donderdag automatisch en gratis in hun mailbox.
Het magazine is ook beschikbaar voor iedereen die nog geen abonnement heeft afgesloten. In het magazine worden de belangrijkste ontwikkelingen in de Eredivisie op de voet gevolgd. Daarnaast staat er veel informatie, nieuws en videomateriaal in het digitale magazine.
Voor iedere voetballiefhebber een must-read. Het magazine is een prettig leesbaar hoogst-actueel magazine, gemaakt door Endemol, die daarmee een stevige voet in customer-medialand zet.
Marktplaats.nl
Dit digitale magazine verdient ook een plaats in deze eregalerij. Een niet al te complex product, wat inhoud en aanpak betreft passend bij de opdrachtgever. Goed gemaakt door Kolk&Geense, nieuwkomers in customer-medialand.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Zie van Ziggo
Zie van Ziggo verdient ook een plaats in deze opsomming van opmerkelijke initiatieven. Een gedurfd initiatief, professioneel gemaakt, en een perfecte handreiking en stimulans om meer of met meer plezier gebruik te maken van de diensten van Ziggo. Readershouse Brand Media(RHBM) laat hiermee weer van zich spreken.
Yunomi
Het Unilever-initiatief Yunomi is in korte tijd succesvol gebleken. Meer dan een miljoen vrouwen hebben de weg naar de site gevonden en delen daar ervaringen en kennis. Logisch dat Unilever er een gedrukt magazine aan toevoegt om het succes te bevestigen en het bezoek aan de website te stimuleren. Yunomi digitaal en print zijn mooie Sanoma-producten.
Clear
Clear van Vodafone is een opmerkelijke nieuwkomer die een eigenwijze distributievorm heeft gekozen. Door gebruikt te maken van de power van Brigtht waar het als een siamese tweeling onlosmakelijk mee verbonden is. Slim om van zo’n krachtige carrier gebruik te maken.
Clear is een product van Boomerang Publishing.
Hansz
Maters & Hermsen Zwolle maakt dit blad voor de minima, dat huis-aan-huis wordt verspreid in de Hanzestad. Hansz doet het anders: het blad laat de mensen zelf aan het woord. Hansz is een gedrufd initiatief van de gemeente Zwolle en wordt op professionele manier gemaakt. Een voorbeeld dat meer gemeenten zouden moeten volgen.
Kans
Maters & Hermsen Leiden verdient ook een compliment voor het donateursmagazine van het Leger des Heils dat dit jaar is gelanceerd. De customer-mediaproducent die vooral voor het ambachtelijke journalistieke product kiest, laat met Kans zien dat ze vak bladen maken tot in de haarvaten begrijpen. Het Leger des Heils krijgt met Kans een geweldig oppepper.
ClubSeatMag.com
Met de introductie van het internationale digimag van SEAT is het wereldwijde web dit jaar weer een primeur rijker. Club SEAT Mag is volledig ontwikkeld door het Nederlandse mediabedrijf Readershouse Brand Media (RHBM), dat tevens het overgrote deel van de content produceert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid