Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Complex logo Burgers is als bezoek aan de Bush’

Burgers’ Zoo koos bij de nieuwe visuele identiteit bewust voor een vrij complex logo. Dat licht Marketingmanager Tim Lammers van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Het logo is net als ons park’, vertelt Lammers: De dieren zijn herkenbaar, maar wel in hun natuurlijke omgeving en als je beter kijkt, zie je ook meer. Een doktersvisje, een gibbon of aardvarken; dat lijkt op hoe wij dieren willen presenteren: je moet goed kijken. Je kunt bij ons ook door de bush lopen en niets zien. Dat heeft er deels mee te maken dat wij – mensen - zijn vergeten hoe je moet kijken en zo is dat ook bij dieren in hun natuurlijke omgeving. Dat kun je bij ons ook ervaren: een belevenis en wereld die je variëteit biedt en die je verwondert. Dieren moeten dier blijven.’

Lammers vertelt ook dat de visuele identiteit, ontwikkeld door De Map, nadrukkelijk in lijn ligt met de herpositionering van de zoo, eerder dit jaar: ‘Onze visie op het houden van dieren, de oprechte centrale positie die dieren bij ons innemen, de educatieve elementen met betrekking tot het ecosysteem. Daarin zijn we anders.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in