Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedreigingen vanuit social media belangrijkste issue in 2011

Organisaties en merken worden steeds vaker geconfronteerd met online reputatiebedreigingen. Uit het jaarlijkse onderzoek The Rising CCO III…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegelijkertijd zegt 33 procent van de ondervraagden dat zij er niet op voorbereid zijn deze bedreigingen het hoofd te bieden. The Rising CCO III is uitgevoerd door executive search-bureau Spencer Stuart en Weber Shandwick,

related partner content for mobile comes here

In 2011 wordt de bedreiging vanuit social media het belangrijkste issue voor chief communications officers (cco’s). Zij voorzien dat social en online media de grootste uitdagingen maar ook mogelijkheden bieden. De verwachting is dat de activiteiten van communicatieafdelingen op het gebied van social media en blogs het snelst zullen groeien in de volgende twaalf maanden: een stijging in twee jaar van 28 procent in 2008 naar 41 procent in 2010.

Om deze reden is het evengoed noodzakelijk voor cco’s om zich te richten op crisis- en issuemanagement. De vraag naar cco’s met deze ervaring is in drie jaar dan ook bijna verdubbeld, namelijk van 33 procent in 2007 tot 61 procent in 2010.

Klik voor het volledige rapport The Rising CCO III.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in