Hans Anders wil dat Eyelove Brillen reclamecampagne staakt


Deze zou volgens Hans Anders verwarrend en misleidend zou zijn voor de consument. Dit heeft de advocaat van Hans Anders per brief aan Eyelove kenbaar gemaakt. Eyelove is een nieuw concept in de optiekmarkt opgezet door de oprichters van Hans Anders.
De nieuwe brillenwinkel verkoopt sinds begin dit jaar kwaliteitsbrillen voor vaste lage prijzen via shop-in-shops in 35 DA drogisterijen. Volgens Eyelove hebben consumenten jarenlang teveel betaald voor een bril en hoeft een kwaliteitsbril helemaal niet duur te zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de betreffende reclamecampagne refereert de nieuwe brillenwinkel in DA aan de ervaring van de oprichters van Eyelove bij Hans Anders. Daarnaast zou de gebruikte rood-witte kleurstelling van de reclame teveel naar Hans Anders verwijzen. Volgens Eyelove is de eis van Hans Anders 'volstrekt onzinnig' omdat er in de advertenties duidelijk staat dat het om Eyelove gaat.
Eyelove-directeur John Keijsers: 'Het gebruik van de naam Hans Anders in onze reclamecampagne is slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van onze oprichters. Als nieuwe brillenketen is het belangrijk om kwaliteit uit te stralen naar de consument en te laten zien dat wij geen nieuwkomers zijn in de brillenbranche. Daarnaast vinden wij het niet terecht om te eisen de kleuren van ons logo te veranderen. De consument kan duidelijk zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. Wij gaan daarom onze reclamecampagne niet aanpassen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid