Overslaan en naar de inhoud gaan

Hans Anders wil dat Eyelove Brillen reclamecampagne staakt

Optiekketen Hans Anders eist dat Eyelove Brillen, een nieuwe speler op de brillenmarkt, per direct stopt met zijn reclamecampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze zou volgens Hans Anders verwarrend en misleidend zou zijn voor de consument. Dit heeft de advocaat van Hans Anders per brief aan kenbaar gemaakt. Eyelove is een nieuw concept in de optiekmarkt opgezet door de oprichters van Hans Anders.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe brillenwinkel verkoopt sinds begin dit jaar kwaliteitsbrillen voor vaste lage prijzen via shop-in-shops in 35 DA drogisterijen. Volgens Eyelove hebben consumenten jarenlang teveel betaald voor een bril en hoeft een kwaliteitsbril helemaal niet duur te zijn.

In de betreffende reclamecampagne refereert de nieuwe brillenwinkel in DA aan de ervaring van de oprichters van Eyelove bij Hans Anders. Daarnaast zou de gebruikte rood-witte kleurstelling van de reclame teveel naar Hans Anders verwijzen. Volgens Eyelove is de eis van Hans Anders 'volstrekt onzinnig' omdat er in de advertenties duidelijk staat dat het om Eyelove gaat.

Eyelove-directeur John Keijsers: 'Het gebruik van de naam Hans Anders in onze reclamecampagne is slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van onze oprichters. Als nieuwe brillenketen is het belangrijk om kwaliteit uit te stralen naar de consument en te laten zien dat wij geen nieuwkomers zijn in de brillenbranche. Daarnaast vinden wij het niet terecht om te eisen de kleuren van ons logo te veranderen. De consument kan duidelijk zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. Wij gaan daarom onze reclamecampagne niet aanpassen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in