Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple krijgt een vermogen van Google voor het toestaan van de zoekdienst op iPhones

De technologiegiganten verdelen de opbrengsten die voortvloeien uit zoekopdrachten via de smartphone.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Apple verdient flink aan googelen op iPhones. De technologiegiganten verdelen de opbrengsten die voortvloeien uit zoekopdrachten via de smartphone.

related partner content for mobile comes here

In 2014 kon Apple een miljard dollar bijschrijven, zo blijkt uit rechtbankgegevens. Volgens een getuige in een rechtszaak was de opbrengstverdeling ,,op een bepaald moment 34 procent". Uit een transcriptie van de verklaring werd niet duidelijk of dat het percentage is dat Google mocht houden van de advertentieopbrengsten of het percentage dat aan Apple moest worden betaald.

Opvallend is dat Apple-topman Tim Cook eerder nog kritiek uitte op het advertentiegedreven businessmodel van Google, omdat het inbreuk zou maken op de privacy van gebruikers.

Google en Apple wilden niet reageren op het bedrag en het percentage en hebben pogingen ondernomen om de opmerkingen tijdens de zaak uit de rechtbankverslagen te laten schrappen. Volgens de bedrijven gaat het om zeer concurrentiegevoelige informatie.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in