Amoy en Heinz experimenteren met mobiele technieken op verpakking


Wanneer je je smartphone (met QR-reader app) op de verpakking van een Amoy maaltijdpakket richt, geeft deze een korte video met de bereidingswijze.
De QR-codes staan op 3 nieuwe maaltijdpakketten met Aziatische gerechten.
De filmpjes staan ook op de website van Amoy.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Heinz AR
Heinz Ketchup doet in Groot-Brittannië een proef van 12 weken met een augmented reality app. Onderstaand filmpje laat zien wat er allemaal mogelijk is:
Wanneer je de gratis app hebt gedownload en met de camera op een flesje ketchup wijst, geeft de app een receptenboekje vrij, plus een video van de bereidingswijze. De filmpjes zijn terug te vinden op de Heinz Facebookpagina. Wanneer je de app gebruikt, doe je ook automatisch mee aan een wedstrijd.
De augmented reality-actie is ontwikkeld door Blippar en onderdeel van de Secret Ingredient-campagne, die sinds oktober 2010 loopt. Heinz wil met deze campagne mensen inspireren om ketchup te gebruiken als ingredient… De Britse Facebookpagina is de centrale plek van deze campagne.
Je kunt je afvragen of de promotie van ketchup in je lasagna rijmt met maatschappelijk verantwoorde marketing (of goede smaak), maar het is goed om te zien dat FMCG-merken de mogelijkheden ontdekken van de smartphone. Persoonlijk hoef ik geen recepten te bekijken via een QR-code of AR-app, liever zie ik op de smartphone gedetailleerde productinformatie, op een leuke en duidelijke manier gebracht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid