Overslaan en naar de inhoud gaan

Amoy en Heinz experimenteren met mobiele technieken op verpakking

Ik kwam deze week 2 FMCG-merken tegen die leuke dingen doen met mobiele technieken op hun verpakkingen. Amoy bijvoorbeeld zet QR-codes op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer je je smartphone (met QR-reader app) op de verpakking van een Amoy maaltijdpakket richt, geeft deze een korte video met de bereidingswijze.

related partner content for mobile comes here

De QR-codes staan op 3 nieuwe maaltijdpakketten met Aziatische gerechten.
De filmpjes staan ook op de .

Heinz AR
Heinz Ketchup doet in Groot-Brittannië een proef van 12 weken met een augmented reality app. Onderstaand filmpje laat zien wat er allemaal mogelijk is:

Wanneer je de gratis app hebt gedownload en met de camera op een flesje ketchup wijst, geeft de app een receptenboekje vrij, plus een video van de bereidingswijze. De filmpjes zijn terug te vinden op de . Wanneer je de app gebruikt, doe je ook automatisch mee aan een wedstrijd.

De augmented reality-actie is ontwikkeld door Blippar en onderdeel van de , die sinds oktober 2010 loopt. Heinz wil met deze campagne mensen inspireren om ketchup te gebruiken als ingredient… De Britse is de centrale plek van deze campagne.

Je kunt je afvragen of de promotie van ketchup in je lasagna rijmt met maatschappelijk verantwoorde marketing (of goede smaak), maar het is goed om te zien dat FMCG-merken de mogelijkheden ontdekken van de smartphone. Persoonlijk hoef ik geen recepten te bekijken via een QR-code of AR-app, liever zie ik op de smartphone gedetailleerde productinformatie, op een leuke en duidelijke manier gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in