Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat nou 1-1 interactie?!

Met grote verbazing heb ik de blog van Danyl Bosomworth over Facebook gelezen. Uit onderzoek van Socialbakers blijkt dat slecht 5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met grote verbazing heb ik de van over Facebook gelezen. Uit onderzoek van Socialbakers blijkt dat slecht 5 procent van de merken online posts (ooit) beantwoorden. 5 procent! Dus 95 procent van de merken laat de postings onaangetast. Ondanks alle mooie theorieën over één op één interactie, klantbinding, klanten verrassen, loyaliteit opbouwen en ambassadeurschappen.

related partner content for mobile comes here

Uitzondering bevestigt de regel
Natuurlijk zijn er de bekende voorbeelden van merken die snappen hoe je moet omgaan met Facebook. Merken die Facebook inzetten voor co-creatie, om een fanbase te bouwen of in tijden van crisis wel reageren op alle uitingen op Facebook. Toch blijkt het merendeel van de merken dit niet te doen.

Waarom niet?
Waarom reageren merken niet? Is er een te kort aan resources? Is er een groot gat tussen een Facebookpagina hebben en er daadwerkelijk iets mee doen? Of is er gewoon nog heel veel onwetendheid vanuit ‘de organisatie’ over hoe je moet omgaan met een klantreactie op Facebook? Als je de klant het kanaal aanbiedt dan moet je er ook zijn. Anders schep je valse verwachtingen en ben je nog verder weg met je klantbinding.

Waarom heb je dan een Facebookpagina? Omdat het hip is? Omdat je er een pagina moet, want anders hoor je er niet bij? Dan maar niet. Zo creëer je ook geen valse verwachtingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in