Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred Levi wordt directeur marketing & format bij Albert Heijn

Alfred Levi stopt bij 3MO en start als marketingdirecteur bij Albert Heijn. Ik had een kort gesprek met hem.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een verrassend bericht: Levi stopt bij 3MO en gaat aan de slag bij Albert Heijn... Waarom deze move?
Levi: 'Het is een combinatie van 2 dingen. Ten eerste heb ik 12,5 jaar een geweldige tijd gehad bij 3MO, net als dat ik 12,5 jaar met veel plezier bij Procter & Gamble heb gewerkt. Maar ik wilde in de laatste fase van m'n carriere, die ook nog 12 jaar duurt, nog een keer iets heel anders doen. En net toen ik dat besloten had (in mei van dit jaar, red) belde Sander van der Laan (algemeen directeur Albert Heijn, red) met de vraag om marketing voor Albert Heijn op te pakken. Ik had maar 1 seconde nodig voor mijn antwoord. Daarna heb ik wat langer na moeten denken over hoe het nu moest met 3MO.’

related partner content for mobile comes here

De functie van marketingdirecteur wordt volgens Levi iets anders ingestoken dan voorheen, toen Jeroen Pietryga marketing- en formuledirecteur was bij Albert Heijn. Levi zelf noemt het marketing & format. Wat betekent dat concreet, en wat wordt je opdracht? Levi: ‘Daar mag ik niets over zeggen. Maar naast de Nederlandse tak krijg ik ook te maken met alle marketing rond de uitrol van Albert Heijn in Europa.’

De woordvoerder van Ahold legt uit: Ahold haalde het onderdeel format en development ooit uit Nederland weg en trok het naar Europees niveau, om zo de Europese groeiaspiraties vorm te geven, aldus de woordvoerder van Albert Heijn. 'Maar omdat het Albert Heijn-merk nu leidend is in de Europese uitrol, was het wel zo logisch om dat weer terug te draaien. Format valt vanaf nu dus weer onder het Albert Heijn-merk en onder verantwoordelijkheid van Alfred Levi.'

Alfred Levi is verantwoordelijk voor de hele marketingmix, dus ook Allerhande en de branded content-projecten die Albert Heijn weleens aangaat, onder andere met de commerciele omroepen. Bekend terrein voor branded content-specialist Levi,

Levi adviseerde Albert Heijn al vanuit 3MO, en is inmiddels op interimbasis gestart bij de grootgrutter. ‘Een aantal dagen in de week werk ik al bij Albert Heijn. Maar ik wil natuurlijk 3MO zo netjes mogelijk achterlaten wat betreft mijn klanten en de opvolging. Dus aan het eind van het jaar ga ik helemaal over. Maar 3MO is natuurlijk mijn baby en ik zal daarna ook altijd bereikbaar voor ze zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in