Overslaan en naar de inhoud gaan

50 procent meer inkopen op internet in 2004

Internet is inmiddels uitgegroeid tot een volwassen verkoopkanaal. Dit jaar werden 50 procent meer inkopen gedaan via het web dan vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zijn vooral vrouwen die deze groei drijven, volgens het onderzoeksbureau. Zoekmachines worden hoog aangeslagen bij het online shoppen. Aan loyalty programma’s wordt beduidend minder waarde gehecht. Hoewel fysieke winkels nog steeds het belangrijkste retailkanaal zijn, gaan ze de impact van internet nu wel voelen. Hoe sterk, dat is afhankelijk van branche en product. Van de consumenten die kleding kochten via internet, kocht 55 procent ook kleding in de winkel. Van de online kopers van kaarten voor evenementen kocht slechts 16 procent ook kaarten op fysieke locaties.

related partner content for mobile comes here

Nog enkele bevindingen uit het onderzoek:
- ruim 60 miljoen Europeanen kopen online, dat is een toename van 50 procent ten opzichte van 2003. Het zijn vooral vrouwen die deze groei veroorzaken; 17 miljoen in 2003, 27,4 miljoen in 2004
- 53 procent van de Europeanen heeft toegang tot internet. De helft van hen shopt online
- Tweederde (40 miljoen) bestaat uit Britten en Duitsers. Frankrijk en Italië blijven achter wat betreft aantallen, maar groeien in omzet
- In de achterblijvende landen zijn internetshoppers nog steeds jonge consumenten met een hoger inkomen; in de andere Europese landen vertegenwoordigen online kopers inmiddels de mainstream
- Consumenten voelen zich steeds zekerder online. Al 30 procent kocht artikelen buiten de eigen landsgrens, en ongeveer de helft van hen maakte vooraf gebruik van een prijsvergelijkingssite
- Online shoppen betekent nog niet overal ook online betalen. In Zweden, Duitsland en Nederland betalen de meeste consumenten via offline methoden, zoals contant bij aflevering, via acceptgiro of bankrekening

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in