Zoekmachines ondersteunen e-commerce
Het onderzoek laat zien dat 41 procent van de gebruikers wel eens een aankoop heeft gedaan bij een site die via een zoekmachine werd gevonden. In 17 procent van de gevallen was dat al bij het eerste bezoek. Ook bij herhalingsbezoek blijkt de zoekmachine een rol te spelen. Bijna eenderde (31 procent) van de bezoekers die een site ontdekten via een zoekmachine komen vaak tot zeer vaak terug op die site. Slechts een klein deel (7 procent) komt nooit meer terug. Die getallen liggen beduidend lager voor sites waar men via een banner terecht is gekomen: 10 procent keert terug en 32 procent nooit.
De resultaten van de zoekmachine worden gemiddeld ruim 10 seconden bekeken door 57 procent van de gebruikers. Sites die via een banner worden aangeklikt worden door 43 procent langer dan 10 seconden bekeken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens Gertjan Munneke van Traffic4u beschouwen mensen zoekmachines als een onafhankelijk instituut dat voor hen de meest relevante sites selecteert. Men verwacht er daarom ook daadwerkelijk bruikbare informatie te vinden.
Ilse is nog altijd de populairste zoekmachine voor Nederlandse zoekopdrachten. Google voor buitenlandse.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid