Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachines ondersteunen e-commerce

Sites die goedgeplaatst zijn bij zoekmachines trekken niet alleen meer bezoekers, maar ook kopers, blijkt uit onderzoek dat Multiscope…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek laat zien dat 41 procent van de gebruikers wel eens een aankoop heeft gedaan bij een site die via een zoekmachine werd gevonden. In 17 procent van de gevallen was dat al bij het eerste bezoek. Ook bij herhalingsbezoek blijkt de zoekmachine een rol te spelen. Bijna eenderde (31 procent) van de bezoekers die een site ontdekten via een zoekmachine komen vaak tot zeer vaak terug op die site. Slechts een klein deel (7 procent) komt nooit meer terug. Die getallen liggen beduidend lager voor sites waar men via een banner terecht is gekomen: 10 procent keert terug en 32 procent nooit.

related partner content for mobile comes here

De resultaten van de zoekmachine worden gemiddeld ruim 10 seconden bekeken door 57 procent van de gebruikers. Sites die via een banner worden aangeklikt worden door 43 procent langer dan 10 seconden bekeken.

Volgens Gertjan Munneke van Traffic4u beschouwen mensen zoekmachines als een onafhankelijk instituut dat voor hen de meest relevante sites selecteert. Men verwacht er daarom ook daadwerkelijk bruikbare informatie te vinden.

Ilse is nog altijd de populairste zoekmachine voor Nederlandse zoekopdrachten. Google voor buitenlandse.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in