Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS wint zaak Wielklem Unlimited

SBS mag doorgaan met het uitzenden van het programma Wielklem Unlimited. Dat heeft de president van de rechtbank in Amsterdam gisteren in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omroepbedrijf HMG had het kort geding aangespannen, omdat het bedrijf de naam van het programma te veel vindt lijken op hun Wielklem en Co, uitgezonden door Yorin. Op welke gronden SBS heeft gewonnen, is nog niet duidelijk. Deze worden pas later deze week bekend. ‘HMG heeft getracht een naam te claimen. Stel dat we hadden verloren. Dan zouden we worden beknopt in de vrijheid van titels', aldus een woordvoerder van SBS. HMG wil de redenen van de uitspraak afwachten, voordat er eventueel volgende stappen worden ondernomen. ‘Maar de uitspraak is wel onjuist', vertelt een woordvoerster van HMG. Volgens haar komen de namen van de programma's zo sterk overeen dat ‘verwarring kan ontstaan bij het publiek en adverteerders'. Verder meent het omroepbedrijf dat SBS profiteert van de populariteit van het Yorin-programma (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in