Zes Film Leeuwen voor Nederland
In de belangrijke categorie Titanium & Integrated konden de drie shortlistvermedlingen niet worden omgezet in een prijs. Wieden+Kennedy won een zilveren Leeuw voor de Coca-Cola commercial ‘Happiness Factory’. Het was een verrassing dat de film geen goud won, omdat hij van tevoren zelfs als Grand Prix kanshebber werd genoemd. Maar deze prijs ging naar de Dove-commercial ‘Evolution’ van Ogilvy & Mather Toronto, die eerder in de week ook al de Grand Prix voor Cyber won.
Wieden+Kennedy won ook nog een bronzen Leeuw voor Nike’s ‘Endure’. Het andere brons ging naar TBWANeboko voor ‘Ouder/leraar-gesprek’ voor Cup-a-Soup, naar Y&R Not Just Film voor de campagne ‘Trampoline/On the go’ voor Marktplaats, DDB voor de Centraal Beheer-film ‘Acupunctuur’ en de adidas-campagne van 180 met de uitingen Yelena Isinbayeva/Jonah Lomu.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Tijdens de persconferentie ontstond grote consternatie over het feit dat de Grand Prix-winnaar ‘Evolution’ was verschoven van de categorie Fundraising & Appeals naar Corporate. Volgens de regels van het festival is het niet mogelijk campagnes voor goede doelen of overheidsdiensten met de belangrijkste prijs te bekronen.
Omdat de Dove-commercial oorspronkelijk is gemaakt om de Dove Self Esteem Foundation onder de aandacht te brengen, werd hij in Fundraising ingediend. Maar toen bleek dat een groot deel van de jury de film Grand Prix-waardig vond werd deze overgezet naar een andere categorie.
Volgens juryvoorzitter Bob Scarpelli een legitieme keuze, omdat het commerciele merk Dove de afzender is.
De felbegeerde Grand Prix Titanium werd toekend aan Crispin Porter + Bogusky voor de Xbox King Games voor Burger King. De Grand Prix Geïntegreerd ging naar VegaOlmosPonce voor het door het bureau gecreëerde product en campagne voor Axe 3.
Lees meer op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid