Overslaan en naar de inhoud gaan

Zes Film Leeuwen voor Nederland

Nederlandse bureaus hebben zaterdag tijdens het reclamefestival in Cannes zes Film Leeuwen (1 keer zilver en 5 keer brons) gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de belangrijke categorie Titanium & Integrated konden de drie shortlistvermedlingen niet worden omgezet in een prijs. Wieden+Kennedy won een zilveren Leeuw voor de Coca-Cola commercial ‘Happiness Factory’. Het was een verrassing dat de film geen goud won, omdat hij van tevoren zelfs als Grand Prix kanshebber werd genoemd. Maar deze prijs ging naar de Dove-commercial ‘Evolution’ van Ogilvy & Mather Toronto, die eerder in de week ook al de Grand Prix voor Cyber won.

related partner content for mobile comes here

Wieden+Kennedy won ook nog een bronzen Leeuw voor Nike’s ‘Endure’. Het andere brons ging naar TBWANeboko voor ‘Ouder/leraar-gesprek’ voor Cup-a-Soup, naar Y&R Not Just Film voor de campagne ‘Trampoline/On the go’ voor Marktplaats, DDB voor de Centraal Beheer-film ‘Acupunctuur’ en de adidas-campagne van 180 met de uitingen Yelena Isinbayeva/Jonah Lomu.

Tijdens de persconferentie ontstond grote consternatie over het feit dat de Grand Prix-winnaar ‘Evolution’ was verschoven van de categorie Fundraising & Appeals naar Corporate. Volgens de regels van het festival is het niet mogelijk campagnes voor goede doelen of overheidsdiensten met de belangrijkste prijs te bekronen.
Omdat de Dove-commercial oorspronkelijk is gemaakt om de Dove Self Esteem Foundation onder de aandacht te brengen, werd hij in Fundraising ingediend. Maar toen bleek dat een groot deel van de jury de film Grand Prix-waardig vond werd deze overgezet naar een andere categorie.
Volgens juryvoorzitter Bob Scarpelli een legitieme keuze, omdat het commerciele merk Dove de afzender is.

De felbegeerde Grand Prix Titanium werd toekend aan Crispin Porter + Bogusky voor de Xbox King Games voor Burger King. De Grand Prix Geïntegreerd ging naar VegaOlmosPonce voor het door het bureau gecreëerde product en campagne voor Axe 3.
Lees meer op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in