Overslaan en naar de inhoud gaan

‘We kunnen nu nog niet eens meten wat één consument doet’

Het FOAM-initiatief is mooi, maar ook een beetje naïef, zegt Leendert van Meerem, eigenaar van LVMR, media & research consultants.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

FOAM wil dat de branche . Maar is zo’n onderzoek wel haalbaar? Leendert van Meerem is daar nog niet zo van overtuigd. De belangen zijn groot en de financiering is eveneens een lastig punt. Hij verwijst als voorbeeld naar Zuid-Afrika, waar jarenlang een ‘super JIC’, SAARF geheten, was. ‘Dat betekent dat de adverteerders in principe een lage belasting op hun bestedingen accepteren, waaruit al het bereiksonderzoek gefinancierd wordt. SAARF heeft dan ook een joint industry bestuur dat de gelden verdeelt over de verschillende onderzoeken voor radio, tv, print, outdoor, et cetera. Dat heeft geleid tot een geïntegreerde aanpak van met name het veldwerk: een grote steekproef respondenten wordt jaarlijks gerekruteerd voor een basisonderzoek waaruit ook de printmeting komt. Deze respondenten worden later ook gebruikt voor radio en als basis voor de televisiemeting.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in