Walt Disney meest geliefde merk van afgelopen tien jaar
In de top-10 staan ook respectievelijk Sony, Nestlé, het Franse Auchan, het redelijk nieuwe Netflix, Whole Foods, Apple en Lowe's. Microsoft redt de top-10 net niet (elfde), FAcebook staat pas op plek 81. Bij de eerste 22 staan zes merken die in het internettijdperk werden geboren. Opvallend is verder dat Coca-Cola (14) en Pepsi (17) dicht bij elkaar staan. Er staan geen Nederlandse merken in de top-100.
Apco ondervroeg de respondenten over zo'n 600 van 's werelds grootste merken en stelde zo een top-100 samen. Walt Disney kreeg de hoogste "Emotional Linking Index": 74,7. Yahoo had 74,3 en Google 74,2.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe onderzoeksfirma uit Washington, D.C. deed tien jaar over het onderzoek en onderzocht deze emoties die mensen bij een merk hebben: begrip, toegankelijkheid, relevantie, bewondering, nieuwsgierigheid, identificatie, macht en trots.
De hele top-100 is te zien via Adweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid