Walt Disney meest geliefde merk van afgelopen tien jaar


In de top-10 staan ook respectievelijk Sony, Nestlé, het Franse Auchan, het redelijk nieuwe Netflix, Whole Foods, Apple en Lowe's. Microsoft redt de top-10 net niet (elfde), FAcebook staat pas op plek 81. Bij de eerste 22 staan zes merken die in het internettijdperk werden geboren. Opvallend is verder dat Coca-Cola (14) en Pepsi (17) dicht bij elkaar staan. Er staan geen Nederlandse merken in de top-100.
Apco ondervroeg de respondenten over zo'n 600 van 's werelds grootste merken en stelde zo een top-100 samen. Walt Disney kreeg de hoogste "Emotional Linking Index": 74,7. Yahoo had 74,3 en Google 74,2.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoeksfirma uit Washington, D.C. deed tien jaar over het onderzoek en onderzocht deze emoties die mensen bij een merk hebben: begrip, toegankelijkheid, relevantie, bewondering, nieuwsgierigheid, identificatie, macht en trots.
De hele top-100 is te zien via Adweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid