Overslaan en naar de inhoud gaan

Walt Disney meest geliefde merk van afgelopen tien jaar

Walt Disney (The Walt Disney Company) is het meest geliefde merk van het afgelopen decennium. Yahoo en Google zijn 2 en 3. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de top-10 staan ook respectievelijk Sony, Nestlé, het Franse Auchan, het redelijk nieuwe Netflix, Whole Foods, Apple en Lowe's. Microsoft redt de top-10 net niet (elfde), FAcebook staat pas op plek 81. Bij de eerste 22 staan zes merken die in het internettijdperk werden geboren. Opvallend is verder dat Coca-Cola (14) en Pepsi (17) dicht bij elkaar staan. Er staan geen Nederlandse merken in de top-100.

related partner content for mobile comes here

Apco ondervroeg de respondenten over zo'n 600 van 's werelds grootste merken en stelde zo een top-100 samen. Walt Disney kreeg de hoogste "Emotional Linking Index": 74,7. Yahoo had 74,3 en Google 74,2.

De onderzoeksfirma uit Washington, D.C. deed tien jaar over het onderzoek en onderzocht deze emoties die mensen bij een merk hebben: begrip, toegankelijkheid, relevantie, bewondering, nieuwsgierigheid, identificatie, macht en trots.

De hele top-100 is te zien .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in