Vrouwen langer online dan mannen
Wereldwijd zijn 46 procent van de internetters van 18 jaar en ouder, vrouw. Maar het verschilt per regio: in Noord-Amerika is 50,4 procent vrouw, in Europa 47 procent, in Latijns Amerika 48,1 procent en in de regio Azië-Pacific 42,1 procent.
Als er naar de verschillende landen afzonderlijk wordt gekeken: in Singapore, VS, Rusland, Canada en Nieuw-Zeeland, is het aandeel van de vrouwen 50 procent of meer. In landen waar internetpenetratie het laagst is, is het aandeel vrouwen ook lager. India met 28 procent en Indonesië met 35 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAzië kent de grootste regionale online markt en is nog steeds sterk groeiende. Vrouwen online steken met 2 tegen 1 boven de vrouwen online in de VS uit. In China zijn meer vrouwen online dan in de VS en Japan, Zuid-Korea en India tellen meer vrouwen online dan Europa.
De vrouwelijke internetter van boven de 15 besteedt acht procent meer tijd online dan de mannelijke internetter. Gemeten in april 2010: vrouwen zijn 24,8 uur online, mannen 22,9 uur per maand.
Alleen in Noord-Amerika besteden mannen meer tijd online dan vrouwen, 38,6 uur tegenover 37,6 uur door de vrouwen. In Europa zit de vrouwe gemiddeld 26 uur per maand online, de man 25 uur.
Ook zijn vrouwen actiever op social network-sites, 75,8 procent van de vrouwen online bezocht in mei 2010 een social networksite. 69,7 procent van de online mannen deed dat. Deze vrouwen zijn 5,5 uur per maand te vinden op social network sites, de mannen vier uur per maand.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid