Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo Thailand verlicht billboard met opgewekte stroom uit blikseminslag

Ook een manier om milieubewust te werk te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In een outdoorcampagne van Volvo wordt duidelijk dat het mogelijk is om stroom op te wekken zonder dat er sprake hoeft te zijn van enige uitstoot. Hiervoor heeft het automerk de handen ineen geslagen met het bureau GreynJ United.

related partner content for mobile comes here

De campagne draagt de naam #PurePower en is uitgerold via social media en digital. #PurePower moet elektrisch rijden met Volvo, zonder enige vorm van uitstoot, onder de aandacht brengen.

Volvo maakte gebruik van een speciaal billboard dat in staat was om bliksem op te vangen tijdens het Thaise stormseizoen. De blikseminslag werd omgezet in energie waarmee de lichten van de reclame-uiting werden aangezet. Camera’s legden dit allemaal vast.

Het campagneteam maakte gebruik van meteorologische data om erachter te komen wanneer een storm zou plaatsvinden. Op het moment wanneer de bliksem insloeg, werden de beelden meteen getoond op de Facebookpagina van Volvo.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in