Overslaan en naar de inhoud gaan

TomTom wint Nima Marketing Jaarprijs

Het Nederlandse autonavigatiesysteem TomTom heeft de Nima Marketing Jaarprijs 2005 gewonnen. Alexander Ribbink, marketingdirecteur en chief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de avond zelf werd uit de reeds bekende lijst van tien genomineerden een shortlist gepresenteerd van drie kandidaten voor de jaarprijs: Becel Pro Activ (Unilever), Route Mobiel en TomTom. De drie marketeers van deze merken (Marga Matthijssen, Michiel Muller en Ribbink) werden op het podium geroepen, waarna Nima- en juryvoorzitter Alfed Levi de winnaar bekendmaakte.

related partner content for mobile comes here

In zijn dankwoord sprak Ribbink, eerder dit jaar door TvM, PIM en Nima uitgeroepen tot Marketeer of the Year, zich uit over de essentie van het marketingvak. ‘Marketing gaat niet over communicatie of reclamecampagnes, maar moet echt gaan over een product dat bijzonder is. Je moet gewoon beter én goedkoper zijn dan de concurrent. Als je dat niet bent, heb je ook niets om over te praten.’

De tien genomineerden waren: Becel Pro Activ, Dirk van den Broek, Hi, Jumbo, Linda, Marktplaats.nl, Postbank, Route Mobiel, Suit Supply en TomTom.

Opmerkelijk detail was dat de jury aanvankelijk werd voorgezeten door Alexander Ribbink. Toen bleek dat TomTom uit de voordrachten van Nima-leden opdook als een serieuze kanshebber voor de prijs, trok de TomTom-marketeer zich terug als voorzitter. Zijn plaats werd ingenomen door Nima-preses Alfred Levi, die donderdag ook de uitreiking presenteerde. Ribbink jureerde wel mee, maar uiteraard niet over zijn eigen bedrijf TomTom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in