Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap-actie: ‘Supermarkt mixdrank-vrij!’

Stichting Alcoholpreventie, Stap, is deze week een landelijke actie ‘Supermarkt mixdrank-vrij’. De actie heeft als doel om het plan te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting roept mensen, die zich ook zorgen maken over het drankgebruik van jongeren, op te zetten onder een petitie voor minister Hoogervorst van VWS. De brief met handtekeningen, waarin Stap vraagt om een verbod op de verkoop van zoete mixdranken in de supermarkt, wordt in januari 2006 aan de minister aangeboden.

related partner content for mobile comes here

Stap liet onderzoek uitvoeren door de Universiteit van Twente, waaruit blijkt dat 65% van de ondervraagde ouders met kinderen van 10 tot en met 15 jaar het goed vindt als er een verbod komt op de verkoop van alcoholhoudende mixdranken in de supermarkt. Daar staat tegenover dat bijna 30% van de ouders met kinderen van 10 tot en met 15 jaar speciaal voor hun kinderen mixdranken in de supermarkt koopt. Van de ouders die mixdranken speciaal voor hun kinderen kopen staat nog 40% positief tegenover een verbod, 30% is negatief en de rest heeft geen mening.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in