Overslaan en naar de inhoud gaan

Krant belangrijk voor woningzoekenden

Bijna zes op tien latent woningzoekenden (55 procent) gebruikt nog steeds de krant ter oriëntatie op een (nieuwe) woning. Internet is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onderzoek Woonkennis.nl van USP Marketing Consultancy. Het is een continu onderzoek dat ieder kwartaal onder ruim 1.500 Nederlanders (huurders en kopers) per telefoon
en internet wordt gehouden. Deze steekproef is representatief voor de Nederlandse
woonconsument.

related partner content for mobile comes here

Bijna zes op de tien latent woningzoekenden (55 procent) gebruikt het huis-aan-huis blad om zich te oriënteren. Daarnaast gebruikt de helft van deze groep het (regionale) dagblad. Aangezien de groep latent woningzoekenden (29 procent van alle Nederlandse huishoudens) in absolute omvang bijna vier keer zo groot is als de groep actief woningzoekenden (slechts 8 procent van alle Nederlandse huishoudens) zijn de kranten misschien wel het belangrijkste medium voor verkopende en verhurende woningmarktpartijen om woningzoekenden te bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in