Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Interne organisatie belangrijke factor goede huisstijl’

Een goed design met goede richtlijnen is niet altijd voldoende voor een sterke visuele identiteit. De helft (precies 50%) van het succes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo luidt de conclusie van het proefschrift van Annette van den Bosch (49), die op 28 oktober jl. als eerste in Nederland is gepromoveerd op het onderwerp huisstijlmanagement (corporate visual identity management). Zij promoveerde aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit Twente.

related partner content for mobile comes here

Uit het proefschrift komt naar voren dat identiteit- en communicatiemanagers zich moeten inspannen voor een multidisciplinaire aanpak, om succesvol te zijn bij het nastreven van een eenduidig beeld van de organisatie. De huisstijl van een onderneming is veelomvattend en bestaat uit naam, logo en symbolen, typografie, kleuren, slogan en aanvullende grafische elementen, die worden toegepast op gebouwen, voertuigen, kantooromgeving en kleding. Een strategische en integrale aanpak is dan ook onontbeerlijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in