Site over marketingtechnieken farmaceuten


Zij kunnen op Gezondescepsis aan elkaar laten zien welke methoden de farmaceuten gebruiken om hun geneesmiddelen bij voorschrijvende artsen te krijgen. Dergelijke sites bestaan al in landen als Australië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
Volgens DGV besteedt de geneesmiddelenindustrie tussen de 30 en 40 procent van de omzet aan reclame en promotie van medicijnen.
De farmaceuten hebben een brede keur aan methoden om hun producten aan de man te brengen. Zo lopen er in Nederland ongeveer 1200 artsenbezoekers rond die bij de arts over de vloer komen om ze te vertellen over een medicijn. De farmaceutische industrie financiert na- en bijscholings-congressen en onderzoeken, maar schakelt ook opinieleiders uit de medische wereld in om hun pillen te promoten. Verder waarschuwt de site voor beïnvloeding van
patiëntenorganisaties en de Nederlandse bevolking (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid