Overslaan en naar de inhoud gaan

Site over marketingtechnieken farmaceuten

Het Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik DGV heeft een website geopend waarop artsen en apothekers elkaar kunnen wijzen op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij kunnen op aan elkaar laten zien welke methoden de farmaceuten gebruiken om hun geneesmiddelen bij voorschrijvende artsen te krijgen. Dergelijke sites bestaan al in landen als Australië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
Volgens DGV besteedt de geneesmiddelenindustrie tussen de 30 en 40 procent van de omzet aan reclame en promotie van medicijnen.

related partner content for mobile comes here

De farmaceuten hebben een brede keur aan methoden om hun producten aan de man te brengen. Zo lopen er in Nederland ongeveer 1200 artsenbezoekers rond die bij de arts over de vloer komen om ze te vertellen over een medicijn. De farmaceutische industrie financiert na- en bijscholings-congressen en onderzoeken, maar schakelt ook opinieleiders uit de medische wereld in om hun pillen te promoten. Verder waarschuwt de site voor beïnvloeding van
patiëntenorganisaties en de Nederlandse bevolking (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in