Explosieve groei reclame regionale tv-zenders
ORN, de marketing- en verkooporganisatie van de regionale radio- en televisiezenders, weet niet precies wat de reden is van de explosieve groei. ‘Het is een trend, we hebben daar nog geen diepgrondige analyse op los kunnen laten', aldus directeur Clement Postmus.
Hij vermoedt dat regionale zenders nog zijn ondergewaardeerd. ‘RTV Oost heeft bijvoorbeeld een soap met een marktaandeel van 43,1 procent, dat is gigantisch. Een aantal adverteerders heeft dat kennelijk door en zetten op zulke piekmomenten in en kunnen zo relatief goedkoop adverteren.’
Postmus is verbaasd over de groeicijfers, vooral omdat met de komst van Talpa de concurrentie is toegenomen. ‘We hadden juist verwacht marktaandeel te gaan verliezen.' In 2004 werd er voor 19 miljoen euro op regionale televisiezenders geadverteerd, ORN verwacht voor dit jaar een stijging van zeker 10 procent. ORN haalt 10 tot 20 procent van die 19 miljoen voor de regionale omroe-pen binnen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid