Overslaan en naar de inhoud gaan

Explosieve groei reclame regionale tv-zenders

De reclame-inkomsten bij de dertien regionale televisiezenders zijn de laatste drie maanden explosief gestegen. Waar voorheen de omroepen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ORN, de marketing- en verkooporganisatie van de regionale radio- en televisiezenders, weet niet precies wat de reden is van de explosieve groei. ‘Het is een trend, we hebben daar nog geen diepgrondige analyse op los kunnen laten', aldus directeur Clement Postmus.
Hij vermoedt dat regionale zenders nog zijn ondergewaardeerd. ‘RTV Oost heeft bijvoorbeeld een soap met een marktaandeel van 43,1 procent, dat is gigantisch. Een aantal adverteerders heeft dat kennelijk door en zetten op zulke piekmomenten in en kunnen zo relatief goedkoop adverteren.’

related partner content for mobile comes here

Postmus is verbaasd over de groeicijfers, vooral omdat met de komst van Talpa de concurrentie is toegenomen. ‘We hadden juist verwacht marktaandeel te gaan verliezen.' In 2004 werd er voor 19 miljoen euro op regionale televisiezenders geadverteerd, ORN verwacht voor dit jaar een stijging van zeker 10 procent. ORN haalt 10 tot 20 procent van die 19 miljoen voor de regionale omroe-pen binnen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in