Overslaan en naar de inhoud gaan

Air Miles en Shell

Loyaltyprogramma Air Miles ligt weer zwaar onder vuur. Recent berichtte De Telegraaf groot op de vóórpagina dat benutting van Airmiles in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Loyaltyprogramma ligt weer zwaar onder vuur. Recent berichtte De Telegraaf groot op de vóórpagina dat benutting van Airmiles in feite een dure grap is. Dat wist iedere marketeer natuurlijk al lang, en slimme klanten ook. Maar het was slechte reclame voor Air Miles. Wat doe je dan: extra promotie. Maar doe het dan goed.

related partner content for mobile comes here

Gisteren stuurde Air Miles ondergetekende, een man voor zover ik weet, het volgende bericht:

"Miles saldo: 21854'

Geachte mevrouw Olsthoorn,

Shell doet graag iets extra's voor haar vaste klanten. Daarom ontvangt u nu tijdelijk* extra Bonus Miles bij iedere tankbeurt. Elke keer wanneer u tankt, levert u één van de bijgaande coupons in. En hoe vaker u tankt, hoe meer Bonus Miles u ontvangt! Zo kunt u in vier tankbeurten in totaal maar liefst 300 Bonus Miles sparen.

* Actie periode loopt van 1 november 2005 t/m 5 januari 2006.
? Eerste tankbeurt: 20 Bonus Miles
? Tweede tankbeurt: 40 Bonus Miles
? Derde tankbeurt: 80 Bonus Miles
? Vierde tankbeurt: 160 Bonus Miles "

Fijn van Air Miles. Maar bijgaande coupons? Nee hoor, niet te zien. Een bericht na met alsnog de coupons? Ook niet. Een adres onder het bericht om te communiceren? Jammer, maar helaas.

Nog afgezien van het feit dat Air Miles deze klant wellicht meer plezier doet met een voorstel om eens iets leuks te doen met dat stuwmeer aan verzamelde punten. En direct zo'n aanbieding te doen dat daarmee de berichten over te dure bestedingen van Air Miles met wortel en tak worden uitgeroeid. Maar nee, gemiste kans.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in