Overslaan en naar de inhoud gaan

Unicef brengt kindersymbolen in oorlogssituatie

Unicef België lanceerde deze week in het kader van een ‘sensibiliserings’ campagne rond het thema ‘oorlogskinderen’, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als onderdeel van de op volwassenen gerichte bracht Unicef België een tv-commercial uit, waarin een Smurfendorpje wordt gebombardeerd en de Smurfen vervolgens zwartgeblakerd rondrennen, terwijl een babysmurf vreselijk gaat huilen. De commercial, wekte veel beroering in België en haalde deze week ook breed de pers in Nederland. Unicef België liet via haar website weten: "Het is niet de gewoonte van Unicef België om te willen shockeren. Nochtans, deze keer, geconfronteerd met de gevolgen van oorlog voor kinderen, hebben we niet getwijfeld om het volwassen publiek te raken in hun herinneringen uit hun kindertijd. Om duidelijk te illustreren wat we bedoelen met "laat de oorlog de wereld van de kinderen niet verwoesten" hebben we ervoor gekozen om één van de symbolen van onze onbezorgde kindertijd aan te pakken. (...) Misschien zal deze campagne helpen om de problematiek beter de begrijpen en de mensen aanzetten om concreet actie te ondernemen door bijvoorbeeld een gift te doen voor de kinderen in Burundi en in andere conflicten."

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Unicef Nederland vertelde woensdag jl in Het Parool een dergelijke campagne uitgesloten te achten voor Nederland: "Met een campagne die zo shockeert, is het ook mogelijk dat het publiek zich juist van de boodschap afkeert."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in