Fietsverlichting campagne van start


De publiekscampagne Fietsverlichting 2005: 'Licht aan, daar kun je mee thuiskomen' heeft als boodschap dat verlichting belangrijk is voor je eigen veiligheid als fietser. Tijdens de campagne gaat de politie controleren of fietsers hun licht aan hebben als de zon onder is. De afgelopen jaren heeft de combinatie van voorlichting en handhaving volgens de initiatiefnemers vruchten afgeworpen. Gebruikte begin 2003 nog 49 procent van de fietsers zowel voor- als achterlicht, begin 2004 was dat 57 procent, en begin 2005 zelfs 63 procent.
De publiekscampagne bestaat uit een tv-commercial, twee radio-commercials, een algemene folder over de regelgeving, een folder van de Fietsersbond met reparatietips en productinformatie, en posters. Daarnaast organiseren de Fietsersbond reparatieacties, RAI en Bovag de prijsvraag 'Een fiets voor niets', en Bovag de actie 'Fietsenmaker aan huis'. De campagne loopt tot medio december.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid