Overslaan en naar de inhoud gaan

Te sexy kinderkleding aan banden in UK

Een aantal van Groot-Brittannië’s grootste retailers zoals Asda, Sainsbury’s en Tesco, hebben via de British Retail Consortium (BRC)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In die richtlijnen staan welke stijlen, materiaal en marketing gepast zijn en welke niet.

related partner content for mobile comes here

Deze richtlijnen vallen min of meer samen met het rapport van Department for Education (Bailey Review) over de vercommercialisering en seksualisering van de jeugd.

De overheid wil een portal voor ouders waar ze kunnen klagen over reclame en winkels die te sexy kinderkleding verkopen. Het is niet bedoeling dat er vanuit de overheid strikte regels komen over wat wel en niet kan, maar er wordt wel aangedrongen op zelfregulering als het gaat over marketing gericht op kinderenproducten. Zoals de BRC.

De British Retail Consortium hoopt in ieder geval dat andere retailers hun voorbeeld zullen volgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in