
Op de tweede plaats staat met 114 klachten de sexy wintercampagne Shameless van de winkelketen Suit Supply en de seksueel getinte radiospot van Durex Play (44 klachten).
De drie omstreden reclame-uitingen waren niet in strijd met de reclameregels. Dit blijkt uit het maandag gepubliceerde jaarverslag 2010 van de Stichting Reclame Code. De forse stijging van het aantal klachten in 2010 is volgens een woordvoerster geheel toe te schrijven aan de campagnes in de top 3.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&AChannel Marketing Manager Project Business
SomfyIn 2010 werden er 2944 klachten met dezelfde strekking ingediend, veel meer dan voorgaande jaren. De Reclame Code Commissie nam in 2010 in totaal 1158 beslissingen over 950 verschillende reclame-uitingen. In 411 gevallen bleek de reclame in strijd met de Nederlandse Reclame Code. In 97 procent van deze overtredingen besloten adverteerders hun campagne aan te passen of in te trekken. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee