Overslaan en naar de inhoud gaan

Crowdsourcing voor het goede doel

"Denk mee!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Denk mee! In staan de vragen, stellingen en thema's waar wij jouw creativiteit voor nodig hebben! Het huidige thema is 'communicatie van onze resultaten'. Valt jouw idee niet binnen een thema? Plaats het dan op de Zeepkist." Met deze uitnodiging roept Oxfam Novib op om mee te denken over steeds wisselende thema's. En dat levert flink wat op. We zien de communicatiemensen open de vraag stellen, hoe ze in een omgeving die steeds kritischer kijkt naar ontwikkelingssamenwerking beter de projecten en de daarbij behaalde resultaten kunnen laten zien. Want het blijkt dat dat nog helemaal niet echt goed gaat. In een filmpje lichten zij hun vraag toe.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

from on .

BIjna 200 ideeen heeft dit in een maand tijd opgeleverd. En een 'bijvangst' van allerlei andere zaken die de gemoederen bezig houden.

Wat ik het sterke van de aanpak vind, is dat Oxfam Novib laat zien dat er ook werkelijk aan de slag wordt gegaan met deze inbreng: er worden zaken verder uitgezocht en projecten opgestart, bijvoorbeeld het maken van een app, de opzet van een interactieve digitale kalender en het als 'open data' beschikbaar stellen van projectinformatie. Met als meest speelse idee de twittersoap: 'goede doelen, slechte doelen'. Ik denk dat andere partijen in de branche zich naarstig aan het beraden zijn hoe ze vergelijkbare activiteiten kunnen opzetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in