Landelijke NVM-campagne wil negatieve sentiment doorbreken
Met name starters worden gewezen op de kansen die er voor veel van hen nog steeds op de markt liggen 'Een eerste huis is wel mogelijk'. Ook voor doorstromers kan het kopen van een huis juist nu zeer aantrekkelijk zijn, zo benadrukt de campagne 'Een ander huis is wél mogelijk!'
De woningmarkt heeft het de laatste jaren zwaar. Het structurele herstel blijft vooralsnog uit. In het eerste kwartaal van 2011 daalden de verkopen én de huizenprijzen. Dit levert voor een deel van de woningeigenaren en -zoekenden problemen op. Maar de makelaarsorganisatie wil benadrukken dat deze situatie voor anderen juist kansen met zich meebrengt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOndanks het negatieve sentiment rond de woningmarkt zijn er simpelweg nog altijd veel gunstige marktomstandigheden, volgens NVM. Woningzoekenden kunnen profiteren van lagere prijzen, meer en beter aanbod en een nog steeds relatief lage rente. Dit geldt voor veel starters die de stap van een huur- naar koopwoning willen maken, maar ook voor doorstromers. Een doorstromer die voor zijn huis wellicht minder ontvangt dan hij een paar jaar geleden op de top van de markt had gehoopt, kan vanzelfsprekend ook zijn slag slaan bij aankoop. Dat moet in de campagne worden overgebracht.
De NVM ondersteunt ook andere initiatieven die betrekking hebben op startende woningzoekenden. Zo is de organisatie het komende jaar als sponsorpartner betrokken bij de activiteiten van de Stichting Starter. Deze stichting organiseert informatieavonden voor starters, de Starterscafés. Bij deze Starterscafés kunnen starters in een ongedwongen sfeer vrijblijvend praten met onder anderen makelaars, notarissen en financieel adviseurs. Het verstrekken en inwinnen van informatie staat hierbij centraal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid