Overslaan en naar de inhoud gaan

Landelijke NVM-campagne wil negatieve sentiment doorbreken

Met een landelijke campagne wil de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) het negatieve sentiment op de woningmarkt doorbreken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met name starters worden gewezen op de kansen die er voor veel van hen nog steeds op de markt liggen 'Een eerste huis is wel mogelijk'. Ook voor doorstromers kan het kopen van een huis juist nu zeer aantrekkelijk zijn, zo benadrukt de campagne 'Een ander huis is wél mogelijk!'

related partner content for mobile comes here

De woningmarkt heeft het de laatste jaren zwaar. Het structurele herstel blijft vooralsnog uit. In het eerste kwartaal van 2011 daalden de verkopen én de huizenprijzen. Dit levert voor een deel van de woningeigenaren en -zoekenden problemen op. Maar de makelaarsorganisatie wil benadrukken dat deze situatie voor anderen juist kansen met zich meebrengt.

Ondanks het negatieve sentiment rond de woningmarkt zijn er simpelweg nog altijd veel gunstige marktomstandigheden, volgens NVM. Woningzoekenden kunnen profiteren van lagere prijzen, meer en beter aanbod en een nog steeds relatief lage rente. Dit geldt voor veel starters die de stap van een huur- naar koopwoning willen maken, maar ook voor doorstromers. Een doorstromer die voor zijn huis wellicht minder ontvangt dan hij een paar jaar geleden op de top van de markt had gehoopt, kan vanzelfsprekend ook zijn slag slaan bij aankoop. Dat moet in worden overgebracht.

De NVM ondersteunt ook andere initiatieven die betrekking hebben op startende woningzoekenden. Zo is de organisatie het komende jaar als sponsorpartner betrokken bij de activiteiten van de Stichting Starter. Deze stichting organiseert informatieavonden voor starters, de Starterscafés. Bij deze Starterscafés kunnen starters in een ongedwongen sfeer vrijblijvend praten met onder anderen makelaars, notarissen en financieel adviseurs. Het verstrekken en inwinnen van informatie staat hierbij centraal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in