Overslaan en naar de inhoud gaan

(Storytelling case) Van fake ad tot fout product: Energy Noodles

Vorig jaar maakte het Amsterdamse brandstorybureau Khanna\Reidinga samen met regisseur Andre Maat (van Czar.nl en Stink.de) een grappige,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar maakte het Amsterdamse brandstorybureau samen met regisseur Andre Maat (van en ) een grappige, doch fake video voor het niet-bestaande product Boss Noodles.

related partner content for mobile comes here

De video kreeg meer dan 3 miljoen views en werd daarnaast uitgezonden op verschillende TV stations in de VS en Groot-Brittannië.

Het beetje geld dat met deze video is verdiend, besteedden de makers vervolgens in de ontwikkeling van een echte, doch hele foute noodle-snack: Energy Noodles.

Een zogenaamde 'performance enhancing-snack' die ‘onverwachte, keiharde side effects’ belooft…

Een kleine hoeveelheid van de snack werd verhandeld op eBay, maar het ging de makers vooral om het storytelling-idee erachter: hoe zet je een ontzettend fout energieproduct in de markt, combineer je het met de meest foute sport die je op dit moment kunt bedenken (wielrennen), om uiteindelijk toch tot een geniaal concept te komen?

Er kwam een nieuw, nog hysterischer filmpje:

Digital bureau Cartelle (cartelle.nl) maakte de bijbehorende .

In flash uiteraard, omdat een merk als Energy Noodles dat nu eenmaal ook zou doen, Aldus de makers.

Aan de derde fase wordt op dit moment hard gewerkt. De bedenkers beloven dat het nog weirder wordt dan nu. Er komen in ieder geval helicopters in voor, en wellicht een gastoptreden van Brad Pitt…

Hoe loopt dit af?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in