(Storytelling case) Van fake ad tot fout product: Energy Noodles
Vorig jaar maakte het Amsterdamse brandstorybureau Khanna\Reidinga samen met regisseur Andre Maat (van Czar.nl en Stink.de) een grappige, doch fake video voor het niet-bestaande product Boss Noodles.
De video kreeg meer dan 3 miljoen views en werd daarnaast uitgezonden op verschillende TV stations in de VS en Groot-Brittannië.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Het beetje geld dat met deze video is verdiend, besteedden de makers vervolgens in de ontwikkeling van een echte, doch hele foute noodle-snack: Energy Noodles.
Een zogenaamde 'performance enhancing-snack' die ‘onverwachte, keiharde side effects’ belooft…
Een kleine hoeveelheid van de snack werd verhandeld op eBay, maar het ging de makers vooral om het storytelling-idee erachter: hoe zet je een ontzettend fout energieproduct in de markt, combineer je het met de meest foute sport die je op dit moment kunt bedenken (wielrennen), om uiteindelijk toch tot een geniaal concept te komen?
Er kwam een nieuw, nog hysterischer filmpje:
Digital bureau Cartelle (cartelle.nl) maakte de bijbehorende website.
In flash uiteraard, omdat een merk als Energy Noodles dat nu eenmaal ook zou doen, Aldus de makers.
Aan de derde fase wordt op dit moment hard gewerkt. De bedenkers beloven dat het nog weirder wordt dan nu. Er komen in ieder geval helicopters in voor, en wellicht een gastoptreden van Brad Pitt…
Hoe loopt dit af?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid