Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reiswereld blijft misleiden met prijs'

De reiswereld blijft zich schuldig maken aan het misleiden van consumenten met oneerlijke prijzen, meldt de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bond spreekt over honderden klachten die bij het meldpunt zijn binnengekomen.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de Actieweek Reisprijzen - die van vandaag tot 21 juni loopt - gaat de Consumentenbond rechtstreeks bij reisaanbieders aandringen op eerlijke reisprijzen. Combée: ’Nog steeds zien wij kunstmatig lage advertentieprijzen, vooraf aangezette vinkjes, verborgen kosten en dubieuze toeslagen. Een veel te groot deel van de reissector zet consumenten op het verkeerde been. Daar moet een einde aan komen.’

Als de partijen geen gehoor geven aan de oproep, overweegt de Consumentenbond verdere stappen.

Vandaag laat de Consumentenbond een zeppelin op langs de A4 (ter hoogte van afrit 5 Roelofarendsveen) met de waarschuwing: ‘Let op, World Ticket Center rekent extra kosten!’. Andere organisaties waar de Consumentenbond deze week actie tegen gaat voeren zijn Solmar Tours, Center Parcs, Arke, Kras, Bizztravel, Landal en Belvilla.

60 onderzochte websites
In de Consumentengids van januari 2013 concludeerde de Consumentenbond dat geen enkele van de 60 onderzochte reiswebsites zich voor 100 procent aan de regels voor eerlijke prijzen houdt. Ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwde daar eerder dit jaar al voor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in