'Reiswereld blijft misleiden met prijs'
De bond spreekt over honderden klachten die bij het meldpunt Reisprijzen zijn binnengekomen.
Tijdens de Actieweek Reisprijzen - die van vandaag tot 21 juni loopt - gaat de Consumentenbond rechtstreeks bij reisaanbieders aandringen op eerlijke reisprijzen. Combée: ’Nog steeds zien wij kunstmatig lage advertentieprijzen, vooraf aangezette vinkjes, verborgen kosten en dubieuze toeslagen. Een veel te groot deel van de reissector zet consumenten op het verkeerde been. Daar moet een einde aan komen.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls de partijen geen gehoor geven aan de oproep, overweegt de Consumentenbond verdere stappen.
Vandaag laat de Consumentenbond een zeppelin op langs de A4 (ter hoogte van afrit 5 Roelofarendsveen) met de waarschuwing: ‘Let op, World Ticket Center rekent extra kosten!’. Andere organisaties waar de Consumentenbond deze week actie tegen gaat voeren zijn Solmar Tours, Center Parcs, Arke, Kras, Bizztravel, Landal en Belvilla.
60 onderzochte websites
In de Consumentengids van januari 2013 concludeerde de Consumentenbond dat geen enkele van de 60 onderzochte reiswebsites zich voor 100 procent aan de regels voor eerlijke prijzen houdt. Ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwde daar eerder dit jaar al voor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid