Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds meer consumenten gebruiken shopping-apps

Totale gebruik van apps groeide in 2014 met 76 procent, maar het aantal sessies met lifestyle en shopping-apps groeide met 174 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit van het Amerikaanse Flurry Analytics. Het bureau mat 2.079 biljoen app-sessies van consumenten en zag dat de shopping-categorie op Android alleen al groeide met 220 procent.
Messaging groeide met 103 procent, en de categorie ‘productiviteit’ met 123 procent.

related partner content for mobile comes here



Allen negen onderzochte categorieën lieten groei zien, de ene meer dan de ander. Gebruik van muziek-apps groeide 30 procent.  Media en entertainment 33%.

Volgens Flurry Products biedt de groei van shopping-apps een kans voor retailers en merken om relevant te blijven voor hun klanten en voor meer &;engagement&; te zorgen tijdens het winkelen. Daarnaast biedt mobile de mogelijkheid voor retailers om meer te doen met impulsaankopen, iets dat met e-commerce nooit echt goed uit de verf is gekomen, aldus het bureau.

Flurry keek ook naar de momenten waarop (Amerikaanse) consumenten de shopping-apps het meeste gebruiken: gedurende de ochtendspits en tijdens de lunchpauze. En ’s avonds rond 8 uur.  Maar er zijn mensen die tot diep in de nacht blijven winkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in