SPSS treedt toe tot Leerstoel Direct Marketing


SPSS sponsort de komende drie jaar de leerstoel, die als doel heeft het onderzoek en onderwijs op het gebied van direct marketing te bevorderen. Onlangs zijn ook de Nationale Postcodeloterij, ABN AMRO en Robeco lid geworden van het kennisplatform.
Direct marketing wordt steeds belangrijker bij het vergaren van klantkennis, die noodzakelijk is om succesvol te kunnen zijn als klantgerichte organisatie. In het bijzonder nu het internet een prominente plaats inneemt als direct marketing- en verkoopkanaal.
De Leerstoel Direct Marketing levert middels onderzoek en onderwijs een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het vakgebied. Onderzoek richt zich in de komende tijd ondermeer op de effectiviteit van websites, e-mailmarketing en direct mail, (internet)winkelsituaties en koopbeleving. De Rijksuniversiteit Groningen is vanuit de academische wereld de drijvende kracht achter de verschillende direct marketing onderzoeken. De leerstoel wordt breed ondersteund door het bedrijfsleven, zodat een brug gevormd wordt tussen het bedrijfsleven en de wetenschap. Sponsors waaronder bijvoorbeeld Wegener DM, Achmea, ING Postbank, ABN AMRO en TPG Post kunnen onderzoek laten doen om antwoorden te krijgen op specifieke vragen die zij vanuit hun praktijk hebben over direct marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid