Van ramsjfabrikant tot innovatiemachine
Samsung domineert de wereldmarkt voor geheugenchips, superplatte LCD-schermen, computermonitoren en videorecorders, en is nummer drie op de hard bevochten mobiele telefoonmarkt. De copycat, die ooit goedkope zwartwit-tv’s produceerde, groeide uit tot gewild trendmerk. Hoe? Dankzij een succesrecept met drie ingrediënten. Ten eerste: innovatie. Door gigantische investeringen in de ontwikkeling van geheugenchips, mobiele processoren en dunfilmtransistoren verzekerde concernbaas Yun zich van de toegang tot kerntechnologieën voor digitale eindapparatuur.Tweede element: creativiteit. Doelbewust bundelt Samsung de knowhow van de afzonderlijke bedrijfsonderdelen, zodat voor elk zakengebied steeds de allernieuwste technologieën met elkaar verknoopt kunnen worden. En tenslotte: hoogwaardigheid. Bij binnenwerk en design van de eindapparaten staat kwaliteit voorop. Dus kunnen premiumprijzen worden gevraagd. Grootscheepse reclamecampagnes positioneren Samsung als trendmerk.
Bron: Managermagazin
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid