Spitsuur-reclame


De meeste DRTV-spots worden overdag uitgezonden. Er zitten dan weliswaar weinig mensen voor de buis, maar degenen díe kijken, zijn sneller geneigd om zich te laten mobiliseren dan het publiek dat 's avonds bij de tv zit. Zo gold althans de gangbare redenering. Ingewijden voegen hieraan toe dat er nog een belangrijke reden is waarom er tot nog toe voornamelijk overdag DRTV-spots werden uitgezonden: 's avonds adverteren zou zoveel respons veroorzaken dat de call centers overbelast zouden raken. Maar hoe dan ook, steeds meer DRTV-makers laten de zogenaamde regels voor wat ze zijn en adverteren rustig tijdens het spitsuur. En met succes. Zelfs gerespecteerde merken die tot voor kort hun neus ophaalden voor deze 'ordinaire' vorm van reclame, beginnen nu in te zien dat er goed gescoord kan worden met DRTV. Overigens lijkt er nóg een oude wet te sneuvelen, die van de gratis antwoordnummers. Als het gaat om door het publiek als waardevol ervaren producten, werkt een betaald nummer vaak beter. Mensen blijken namelijk geneigd om een telefoonlijn waarvoor ze moeten betalen als objectiever te beschouwen. En dat maakt het gebruik van DRTV alleen maar aantrekkelijker voor marketeers.
Bron: Marketing Direct, juli/augustus 2001
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid