Overslaan en naar de inhoud gaan

Spitsuur-reclame

Direct Response TV (DRTV) roept kijkers op om onmiddellijk te reageren op een tv-spotje. Daarom zou het onverstandig zijn om het toe te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste DRTV-spots worden overdag uitgezonden. Er zitten dan weliswaar weinig mensen voor de buis, maar degenen díe kijken, zijn sneller geneigd om zich te laten mobiliseren dan het publiek dat 's avonds bij de tv zit. Zo gold althans de gangbare redenering. Ingewijden voegen hieraan toe dat er nog een belangrijke reden is waarom er tot nog toe voornamelijk overdag DRTV-spots werden uitgezonden: 's avonds adverteren zou zoveel respons veroorzaken dat de call centers overbelast zouden raken. Maar hoe dan ook, steeds meer DRTV-makers laten de zogenaamde regels voor wat ze zijn en adverteren rustig tijdens het spitsuur. En met succes. Zelfs gerespecteerde merken die tot voor kort hun neus ophaalden voor deze 'ordinaire' vorm van reclame, beginnen nu in te zien dat er goed gescoord kan worden met DRTV. Overigens lijkt er nóg een oude wet te sneuvelen, die van de gratis antwoordnummers. Als het gaat om door het publiek als waardevol ervaren producten, werkt een betaald nummer vaak beter. Mensen blijken namelijk geneigd om een telefoonlijn waarvoor ze moeten betalen als objectiever te beschouwen. En dat maakt het gebruik van DRTV alleen maar aantrekkelijker voor marketeers.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Direct, juli/augustus 2001

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in