Overslaan en naar de inhoud gaan

Schoonmaakbranche start landelijke campagne

In iedere fase van ons leven speelt de schoonmaker een belangrijke rol. Of we nu spelen, leren, werken of verzorgd worden; de schoonmaker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een totale omzet van 2,7 miljard euro in 2001, gerealiseerd door in totaal 5.000 schoonmaak- en 3.200 glazenwasbedrijven, is de schoonmaakbranche inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste bedrijfstakken in Nederland. Een bedrijfstak die - inherent aan het vak - doorgaans achter de schermen actief is. Met een vijf jaar durende, landelijke imagocampagne wil de branche hier verandering in brengen.

related partner content for mobile comes here

Dankzij de flexibele werkomstandigheden, gezelligheid en goede salariëring, geven medewerkers in de schoonmaakbranche hun werk een dikke voldoende. Buitenstaanders daarentegen beoordelen schoonmaakwerk nog teveel als zwaar, ondergewaardeerd en slecht betaald. Doel van de campagne is om te zorgen voor meer overeenstemming tussen het imago en de identiteit van het schoonmaakvak. Met de kernboodschap 'De schoonmaker maakt het mogelijk' benadrukt de branche de maatschappelijke relevantie van het vak. Hoe zou de wereld er tenslotte uitzien zonder schoonmakers?

Billboards, televisiespotjes en radiocommercials vormen eind november het startschot van de campagne. Daarbij kiest de branche voor participatie in diverse televisieprogramma's en -formats. De RTL5-serie 'Mijn Beroep'heeft de primeur. René Stokvis produceert vijf documentaires, die ieder een ander specialisme binnen de branche belichten. De billboards en radiocommercials stellen vervolgens telkens een ander aspect van het veelzijdige schoonmaakvak centraal.

Om de schoonmakers het werkplezier en de professionaliteit van het vak - letterlijk - uit te laten dragen, heeft de branche vooraanstaand mode-ontwerper Mart Visser benaderd. Na Holland Casino en Hilton Hotels aangekleed te hebben, denkt Mart Visser nu mee over hoe de schoonmaakbranche het best in het nieuw steken is. De couturier is persoonlijk betrokken bij het gehele proces; vanaf de inventarisatie van de wensen tot aan de uiteindelijke outfit. Een tailor made design, passend bij de sfeer van de branche met veel aandacht voor draagcomfort, functionaliteit en uitstraling is het verwachte resultaat.

Ten behoeve van een goede nieuwsvoorziening over de branche en de campagne gaat op 28 november on line. De site moet uitgroeien tot dé portal voor iedereen geïnteresseerd in de verschillende aspecten van de schoonmaakbranche. Door werkgevers, werknemers, opdrachtgevers en overheden een gezamenlijk te gebruiken, toegankelijke on line informatiebron te bieden, draagt het medium zo bij aan meer begrip, waardering en transparantie voor alle partijen. Het bij de website behorende e-magazine biedt tot besluit uitkomst bij de nieuwsverstrekking rondom trends, ontwikkelingen en activiteiten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in