Nieuw logo Max Havelaar
De Europese landen hadden tot nu toe allemaal verschillende logo’s voor het keurmerk, die in de loop der tijd zonder enige afstemming tot wasdom zijn gekomen. Met het nieuwe ontwerp zijn bureaus uit Duitsland en Nederland bezig geweest, maar uiteindelijk is voor een Engels bureau gekozen. ‘Het is een duidelijk compromis’, zegt Rita Oppenhuizen van de Stichting Max Havelaar. Ze zegt dat de koffiemerken in Nederland, die het Max Havelaar-keurmerk dragen, nu wel hun verpakkingen meer op elkaar gaan afstemmen om tot grotere herkenbaarheid in de supermarktschappen te komen. De nieuwe ontwerpen moeten ook eind januari zichtbaar zijn in het schap.
Max Havelaar is een keurmerk. In totaal zijn er tientallen bedrijven die onder de handelsvoorwaarden van Max Havelaar een product op de markt hebben gebracht. Het Max Havelaar Keurmerk heeft inmiddels navolging gekregen in 17 landen. Met deze landen is een overkoepelende organisatie opgericht, Fairtrade Labelling Organizations International (FLO), in Bonn, Duitsland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid