Overslaan en naar de inhoud gaan

Scarlet-reclame niet in strijd met goede smaak

De nieuwste reclamecampagne van telecomaanbieder Scarlet is niet in strijd met de goede smaak en zeden. Dat heeft de Reclame Code Commissie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de diverse uitingen is onder meer een schaars geklede kleuter te zien die het nieuwe kindermobieltje van het bedrijf onder de aandacht brengt. Het meisje is slechts gekleed in wit ondergoed en daartegen maakten de klagers bezwaar. Ze vinden het sowieso belachelijk dat een kind voor dit soort doeleinden wordt gebruikt. Maar de Reclame Code Commissie oordeelt dat de klachten een subjectief karakter hebben. Volgens de deskundigen poseert het meisje niet als lustobject en werkt haar presentatie eerder vertederend.

related partner content for mobile comes here

In dezelfde campagne is ook een volwassen vrouw te zien die hetzelfde soort ondergoed draagt en wel een uitdagende pose aanneemt. In plaats van haar eigen stem is die van Beau van Erven Dorens te horen. De Reclame Code Commissie kan met het spotje leven, omdat door de mannenstem het geheel een humoristisch karakter krijgt. ‘Dat relativeert het seksueel getinte karakter van het spotje', staat in de uitspraak van de commissie (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in